دانلود پاورپوینت نوشهرگرایی
نوشته شده توسط : فاطی

دانلود پاورپوینت نوشهرگرایی

دانلود پاورپوینت نوشهرگرایی

نوشهرگرایی به عنوان یک رویکرد جدید طراحی و برنامه ریزی شهری درانتقاد به شهرســازی دوران معاصر که دارای الگویی پراکنده، غیر انسانی و ماشینی است شــکل گرفته اســت. این رهیافت آمیزه ای از سبکهای معماری، رشد هوشمند، مخالفت با توسعه پراکنده و شهرسازی پایدار مبتنی بر حمل و نقل عمومی است.این رویکرد امروزه هدایت و رهبری نسل پست مدرن طراحان و برنامه ریزان را برعهده دارد و یکی از مهمترین رویکرد های برنامه ریزی شهری در این قرن محسوب می شود. اصول اولیه این رویکرد بر مبنای به کار گیری اصول سنتی شهرســازی پایدار در شهرسازی انسانگرا ی گذشته، بوده است. هدف از این نوشتار، معرفی رویکرد نوشهرگرایی بر مبنای نگرش انسانگرایانه شهرسازی سنتی در مقابل نگرش اتومبیل گرای شهرسازی مدرن، و نحوه به کارگیری آن در کشورهای توسعه یافته، می باشد. در این نوشتار با استفاده از روش تحلیل- مقایسه ای، به معرفی رویکرد نوشهرگرایی(نوشهرسازی انسان گرا) پرداخته می شود.

خصوصیات این فایل در تب اطلاعات بیشتر مشاهده نمایید.

در جهت رفع مشکلات ناشي از فرسودگي و زوال مراکز شهري و گسترش افقي شهرها جنبش نوشهرگرايي به وجود آمد. اين جنبش براي ايجاد جوامع پايدار و کارا بازگشت به الگوي محلات سنتي را امري لازم مي داند. در تحقيق حاضر سعي مي شود به طور اجمالي به معرفي نوشهرگرايي و اصول پيشنهادي آن براي برنامه ريزي محله هاي شهري از جمله پياده مداري، اتصال و پيوستگي، ايجاد کاربري هاي مختلط و ايجاد گونه هاي مختلف مسکن در بافت و ... پرداخته شده و سپس فوايد و انتقادات وارد بر آن و ابزارهاي طراحي محله نوشهرگرا و مراحل طراحي آن مطرح شود. در تحقيق حاضر به دنبال اين موضوع هستيم چه اصولي از نوشهرگرايي، مي تواند براي برنامه ريزي و طراحي محله هاي شهري به کار رود و چگونه مي توانيم از آنها در برنامه ريزي و طرح ريزي محله هاي شهري استفاده کنيم و چه مراحلي را بايد براي طراحي محله اي نوشهرگرا در نظر داشته باشيم.

رهیافت نوشهرگرایی در انتقاد به شهرسازی مدرن و با تأکید بر جایگاه ویژه انسان در فضاهای شهری ، شکل گرفته است. این رهیافت امروزه هدایت و رهبری نسل پست مدرن برنامه ریزان و طراحان را بر عهده دارد. هدف از این نوشتار، معرفی رویکرد نوشهرگرایی در راستای خلق محیط شهری مناسب در مقیاس انسانی است که پاسخگو به تحولات و پیشرفت های مدرن شهری و توسعه ای در چارچوب اهداف توسعه پایدار شهری باشد.

دانلود پاورپوینت نوشهرگرایی دانلود پاورپوینت نوشهرگرایی

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم





:: برچسب‌ها: نوشهر گرایی , دانلود , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: